Дії в умовах воєнного стану
Дії в умовах воєнного стану
НАЗК здійснює збір даних про колаборантів для СБУ. До бази даних увійшли відомості про осіб, які зробили заяви на користь окупантів, співпрацюють з ворогом, розповсюджували ворожу пропаганду, брали участь у формуванні підконтрольних РФ «органів влади».
КОЛАБОРАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ: ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
(ст. 111-1 «Колабораційна діяльність» Кримінального кодексу України)
Дія
1. Публічна підтримка агресії проти України або заперечення її факту (заклики й висловлювання в мережі, ЗМІ):
* публічне заперечення збройної агресії проти України та окупації частини території
* заклики до підтримки рішень та дій держави-агресора, окупаційної адміністрації, співпраці з ними
* невизнання державного суверенітету України на тимчасовій окупованій території
2. Зайняття посади в незаконних органах, створених на окупованих територіях:
* яка не передбачає виконання організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарчих функцій
* яка не передбачає виконання організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарчих функцій
3. Обрання до незаконних органів, створених на окупованих територіях, організація та проведення виборів, заклики до проведення виборів, референдумів
4. Зайняття посади в судових або правоохоронних органах, створених на окупованій території
5. Участь у воєнізованих угрупуваннях, створених на окупованій території, в збройних формуваннях держави-агресора
6. Надання допомоги у веденні бойових дій проти ЗСУ, ТРО, добровольчих формувань, утворених для захисту незалежності України
7. Організація та проведення політичних заходів та спільна інформаційна діяльність з державою-агресором, окупаційною владою:
* заходи політичного характеру –з’їзди, збори, мітинги, походи, демонстрації, конференції, круглі столи тощо – на підтримку держави-агресора
* інформаційна діяльність-створення, збирання, одержання, зберігання, використання та поширення інформації-спільно з державою-агресором та окупаційною владою
* активна участь у вищезазначеному
8. Надання матеріальних ресурсів та господарська діяльність
* передача матеріальних ресурсів збройним/військовим формуванням держави-агресора або окупаційній владі
* провадження господарської діяльності у взаємодії з окупаційною владою
9. Пропаганда в закладах освіти
* підтримка та пропаганда військової агресії проти України
* підтримка країни-агресора та окупаційної влади
* впровадження стандартів освіти держави-агресора
Відповідальність
До 15 років позбавлення волі або довічне позбавлення волі
Повідомити про колаборантів та зрадників України до НАЗК ви можете на stopzrada@nazk.gov.ua
03 квітня 2022 року набрав чинності Закон України від 24 березня 2022 року № 2155-IX «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за незаконне використання гуманітарної допомоги», відповідно до якого Кримінальний кодекс України доповнено статтею 2012 «Незаконне використання з метою отримання прибутку гуманітарної допомоги, благодійних пожертв або безоплатної допомоги» такого змісту:
- Продаж товарів (предметів) гуманітарної допомоги або використання благодійних пожертв, безоплатної допомоги або укладання інших правочинів щодо розпорядження таким майном, з метою отримання прибутку, вчинені у значному розмірі, – караються штрафом від двох до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів (від 34 000 до 51 000 гривень) громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до чотирьох років.
- Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, або службовою особою з використанням службового становища, або у великому розмірі, – караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.
- Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені організованою групою або в особливо великому розмірі, або під час надзвичайного або воєнного стану, – караються позбавленням волі на строк від п’яти до семи років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.
Отже, як діяти, якщо ви стали свідком продажу гуманітарної допомоги в магазині чи онлайн:
- сфотографуйте товар на полиці відповідного магазину, зробіть скріншот, або фото, якщо мова іде про розміщення товару на продаж в мережі Інтернет;
- зверніться до адміністрації магазину з проханням надати сертифікат якості або іншу супровідну інформацію, яка підтверджує право на реалізацію зазначеного товару, який ви попередньо сфотографували чи зробили відеозйомку (теж вітається);
- напишіть користувачу, який продає товар, про пред’явлення вам чеку, який підтверджує саме купівлю товару, а не отримання його як гуманітарної допомоги;
- повідомте про можливе правопорушення правоохоронні органи: зазначте назву магазину, його місцерозташування, назву самого товару; найменування інтернет-ресурсу та користувача, який розмістив оголошення про продаж, навіть посилання на пост, скріншот з телефону, який підтверджує розміщення товару до продажу зазначеною особою. Вищезазначену інформацію повідомте до органів поліції за телефоном 102 або скористайтесь додатковими номерами телефонів правоохоронних органів, зокрема зателефонуйте на гарячу лінію Служби безпеки України: 0-800-501-482, або надішліть на відповідну електронну пошту: callcenter@ssu.gov.ua;
- цікавтесь результатом розгляду вашого повідомлення про можливе правопорушення правоохоронними органами;
- якщо ви на 100% впевнені, що товар дійсно належить до гуманітарної допомоги, але який наразі продають, зверніться до журналістів місцевих видань, телебачення, щоб привернути увагу громадськості до виявленого вами порушення та додаткового розголосу, для подальшого припинення правопорушення адміністрацією магазину чи фізичною особою та притягнення до відповідальності за вчинення кримінального правопорушення.
Довідково: Під гуманітарною допомогою, благодійними пожертвами та безоплатною допомогою слід розуміти поняття, визначені Законом України "Про гуманітарну допомогу" та Законом України "Про благодійну діяльність та благодійні організації".
Гуманітарна допомога – цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв’язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров’я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.
Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об’єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації".
Дії, передбачені статтею 2012 Кримінального кодексу України, вважаються вчиненими у значному розмірі, якщо загальна вартість такої гуманітарної допомоги, благодійних пожертв або безоплатної допомоги у триста п’ятдесят (у 2022 році – 434 175 гривень) і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян; у великому розмірі – якщо загальна вартість товарів, безоплатної допомоги або грошової допомоги у тисячу (у 2022 році – 1 240 500 гривень) і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян; у особливо великому розмірі – якщо загальна вартість товарів, безоплатної допомоги або грошової допомоги у три тисячі (у 2022 році – 3 721 500 гривень) і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Зміни до Закону України" Про запобігання корупції" стосовно обмежень щодо сумісництва та суміщення
З серпня 2022 року набрали чинності зміни до Закону України" Про запобігання корупції" стосовно обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні", обмеження, встановлене пунктом 1 частини першої статті 25 цього Закону, не поширюється на державних службовців (крім державних службовців категорії "А"), посадових осіб місцевого самоврядування (крім посадових осіб, посади яких віднесені до першої - третьої категорій), якщо такі особи перебувають у відпустці без збереження заробітної плати або у разі простою, за умови що трудові договори (контракти), цивільно-правові договори про надання послуг або правочини у сфері підприємницької діяльності укладаються з юридичними особами приватного права або фізичними особами - підприємцями, стосовно яких такі державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування протягом останнього року не здійснювали повноваження з контролю, нагляду або підготовки чи прийняття відповідних рішень щодо діяльності цих юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців. Такі особи зобов’язані припинити зайняття іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) чи підприємницькою діяльністю відповідно до частини другої статті 25 цього Закону протягом 15 робочих днів з дня припинення простою або закінчення відпустки.
09:38 05.08.2022