Власникам сертифікатів на земельні паї необхідно оформити земельні ділянки у власність до 1 січня 2025 року
Власникам сертифікатів на земельні паї необхідно оформити земельні ділянки у власність до 1 січня 2025 року. В іншому випадку земля перейде у власність територіальної громади.
Насамперед власникам сертифікатів на паї та їх спадкоємцям необхідно знати, що є граничний термін для оформлення прав на землю. Так, статтею 13 Закону України від 05 червня 2003 року «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» встановлено, якщо до 1 січня 2025 року власник невитребуваної земельної частки (паю) або його спадкоємець не оформив право власності на земельну ділянку, він вважається таким, що відмовився від одержання земельної ділянки.
Частина 4 ст. 13 Закону № 899-IV встановлює, що у разі пропуску зазначеного строку, така невитребувана земельна частка (пай) після формування її у земельну ділянку за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради (у разі необхідності формування) за заявою відповідної ради на підставі рішення суду передається у комунальну власність територіальної громади, на території якої вона розташована, у порядку визнання майна безхазяйним.
Для оформлення права власності на земельну ділянку (пай), необхідно здійснити такі дії:
Звернутися до розробника землевпорядної документації та укласти договір на розробку документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на власний вибір (адреси: м.Городенка вулиця Т.Шевченка, 73 3-й поверх будинку побуткомбінату; м.Городенка вулиця вул. Героїв Євромайдану, 6 1-й поверх бувшого будинку санстанції; м.Городенка вулиця Т.Шевченка,77 3-й поверх приміщення міської ради).
Розробнику землевпорядної документації необхідно подати: копію сертифікату на земельну частку (пай), свідоцтва про право на спадщину, чи рішення суду (для спадкоємців) а також рішення, минулих років сільської, міської рад про виділення/вихід з паєм (частиною паю), які повинні бути у громадян на руках або рішення можна отримати в архіві Коломийської райдержадміністрації (адреса: 78103, м. Городенка вулиця Т.Шевченка,77), а також у старости відповідного старостинського округу, за наявності.
за результатами розробки вказаної документації землевпорядною організацією видається Витяг з Державного земельного кадастру про підтвердження Державної реєстрації земельної ділянки та присвоєння кадастрового номера даній ділянці.
після того, як ви отримали Витяг з Державного земельного кадастру, Вам необхідно звернутися в Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) апарату Городенківської міської ради, адреса: 78103, м. Городенка вулиця І. Богуна, 13 із заявою про затвердження документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки у власність та подати дану документацію на затвердження;
із рішенням про затвердження документації із землеустрою необхідно звернутись до Державного реєстратора та здійснити реєстрацію права власності на земельну ділянку. За результатами реєстрації отримати Витяг про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно, а саме земельну ділянку (пай).
Якщо ж право на земельну частку (пай) згідно сертифікату належить померлій особі, таке право необхідно спочатку успадкувати. В такому разі – це звернення із відповідним сертифікатом та свідоцтвом про смерть власника сертифікату до нотаріуса для отримання повної та всебічної консультації щодо порядку спадкування та отримання свідоцтва про право на спадщину на земельну частку (пай).
Із свідоцтвом та сертифікатом спадкоємець повинен звернутись до землевпорядної організації, та виконати дії, які вказані вище у наведеному алгоритмі.