СТРУКТУРУВАННЯ СЕРЕДОВИЩА ПРИ АУТИЗМІ
Дата: 21.10.2024 16:51
Кількість переглядів: 170


урахуванням потреб та функціонального використання цього простору таким чином, що сама організація середовища (зонування приміщення, зберігання матеріалів) допомагає
зрозуміти що буде відбуватися та очікуватися від людини в тому чи іншому місці.

Існує правило «В проблемному середовищі неможливо працювати з проблемною поведінкою».
Коли аутична дитина потрапляє у хаотичний простір, наповнений багатьма відволікаючими стимулами, їй складно однозначно зрозуміти, де та для чого вона знаходиться та що тут буде
відбуватися. Іншими словами, коли вона потрапляє у простір, що виглядає неорганізованим та нестійким, дитина може відчувати фрустрацію та підвищену тривожність, при якій власне і спостерігається «проблемна поведінка».
І навпаки, правильно адаптоване середовище допоможе аутичній
дитині краще зрозуміти, що від неї очікують в тій чи іншій зоні та дозволить їй бути більш самостійною.
Структурування середовища та візуальна підтримка допоможуть батькам та спеціалістам, оскільки знизиться необхідність повторювати одні й ті ж самі інструкції, водити дитину за руку і при цьому бонусом зменшиться небажана поведінка.




будуть сприяти тому, щоб дитина складала все по своїм місцям;








відповідних поличках;



Для початку слід зрозуміти які види діяльності проводяться в групі та які задачі ми переслідуємо. Частіше за все в дитячому садку є індивідуальні заняття, заняття у підгрупах або у великій групі, самостійна робота, ігрова діяльність.


групі та слідувати груповим інструкціям, багато навичок їм
перш за все слід оволодіти один на один з педагогом, а вже після цього перенести їх в менш структуроване середовище та в групові заняття.










діти сидять півколом та можуть бачити один одного, а педагог
– навпроти, при цьому йому легко буде перемикати увагу однієї дитини до іншої, роздавати матеріали, використовувати заохочення. Це дозволить тримати високий темп роботи, що важливо аби не втратити увагу дітей та їх залученість.





важливо не лише для дитини, але й для спеціалістів дитячого садка, оскільки зазвичай буває потрібно щоб дитина зайняла сама себе, при цьому виконуючи щось функціональне.


щоб дітям було зрозуміло, що іграшки знаходяться тільки в
цій частині групи та що після завершення гри все має бути
прибране на місце.

можна подумати про те, щоб розділити ігровий простір на
окремі зони : для малювання (де знаходяться стіл, нарукавники, пензлі, ящики з фарбами), для будівництва та конструювання (конструктори, автомобілі, машинки, дитячі інструменти); для фізичної активності (фітболи, батути, мати, м’ячі).



Після того, як ви структурували приміщення можна подумати про організацію матеріалів.
Основні моменти, на які слід звернути увагу – це:

кольором, нумерація);

доступу мають перебувати матеріали);

виконувати ту чи іншу роботу з матеріалами).




тобто щоб завдання було очевидним: сортування, зібрати
по зразку, співвіднести по зразку, співвіднести малюнки та слова, розкласти по категоріям.

промаркувати контейнери, щоб було зрозуміло, що куди класти (овочі/ фрукти, домашні тварини/ дикі тварини, столові прилади /меблі). Якщо дитині треба скласти з
елементів різної форми та кольорів фігуру або вибудовувати послідовність, треба разом з матеріалами надати візуальний зразок.

розуміти, що від неї чекають, з чого почати, що буде після, а також вона побачить та зрозуміє, що не буде виконувати одне й те ж саме завдання безкінечно.

простору для дорослої аутичної людини
(рекомендація

аутиста з французського сайту Aspieconseil)
Структурування життєвого простору дуже важливо для людини в спектрі аутизму. Організоване середовище стає передбачуваним та більш простим для розуміння.
Пошук тек з документами та предметів набагато спрощується, до того ж це зменшує вплив візуальних стимулів. Добре організоване середовище має спиратися на аутистичні особливості та сприяє ефективній повсякденній діяльності.

структурування простору:

перевантажений подразниками. Наприклад, бажано поставити робочий стіл обличчям до стіни, спиною до вікон. Також можна додати деякі перегородки від світла чи звуків. Бажано, щоб стіни мали нейтральний колір, підлога була б ізольованою та безшумною, світло б падало збоку, а не прямо зі
стелі, це допоможе уникнути додаткових звукових та
візуальних стимулів.
(
Примітка Н.Е. - До допису додається приклад організації робочого місця зроблений мною по вказаному опису – додам в коменти).


простору має бути призначена для певної діяльності: для
роботи, для відпочинку, для перезавантаження);

призначена кожна зона;


(робота, особисті, страхування, медицина, сертифікати,
гарантії). (при цьому можете використовувати кольорові
папки (колір означає одну тему).

дверцятами, щоб швидко зорієнтуватися при пошуку
предметів чи документів;

місяць (деяким раз - два на тиждень) для підтримки
структурування простору, а також позбавлення від
непотрібних предметів чи паперів.