СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ГОРОДЕНКІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ ІМЕНІ АНТОНА КРУШЕЛЬНИЦЬКОГО ГОРОДЕНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ на 2024 - 2027 р. р.
Основним стратегічним баченням розвитку Городенківського ліцею імені Антона Крушельницького є забезпечення функціонування закладу, у якому не тільки здобувається освіта та формується освітній компонент, а й створюються умови, за яких кожна дитина може реалізувати себе як особистість, може почувати себе вільно, безпечно та реалізувати свої індивідуальні здібності.
Стратегія розвитку закладу на 2024-2027 роки може змінюватися та доповнюватися.
Місія ліцею: створення безпечного і доступного освітнього середовища для всебічного розвитку та соціалізації учасників освітнього процесу, їх інтелектуальних, творчих, фізичних здібностей на засадах загальнолюдських цінностей.
Візія ліцею: ліцей повинен стати простором психологічного комфорту всіх учасників освітнього процесу та їх соціального успіху, який мотивує:
- здобувачів освіти – до позитивних змін у навчанні;
- педагогічних працівників – до професійного росту;
- батьків – до активної свідомої співпраці.
Станом на 01.12.2024 року в ліцеї навчаються 145 учнів.
За останні п’ять років:
- у Всеукраїнських учнівських олімпіадах переможцями стали:
на ІІ етапі - 376, на ІІІ етапі – 117, на IV етапі – 20 ліцеїстів.
- у Всеукраїнському конкурсі-захисту робіт МАН на І етапі - 128 переможців, на ІІ етапі - 71, на ІІІ етапі – 14;
- В 2023-2924 н.р. здобули 49 нагород - перших - 25, других – 15, третіх – 9.
- у Всеукраїнському етапі Міжнародного конкурсу Intel-eko – 6 призових місць;
- у Всеукраїнському конкурсі раціоналізаторських і винахідницьких проектів еколого-натуралістичного напрямку переміг 31 учень ліцею;
- у Всеукраїнському конкурсі зоологів і тваринників - переможцями Всеукраїнського рівня стали 19 ліцеїстів;
- у Всеукраїнському біологічному форумі «Дотик природи» – переможцями стали 7 учнів;
- У Всеукраїнських етапах конкурсу наукових робіт з природознавства «Юний дослідник» - переможцями обласного етапу стали 6 ліцеїстів, всеукраїнського - 7;
- в обласних еко-конгресах «Живи! Земле!» - переможцями ставали 8 учнів.
Ліцей має укладені договори про співпрацю з навчально-дослідницької, науково-експериментальної, дослідницько-винахідницької та пошукової діяльності у сфері науки із закладами вищої освіти та науковими установами, інші необхідні умови для реорганізації в науковий або академічний ліцей, що забезпечує здобуття виключно профільної освіти.
В закладі працюють 29 педагогів з вищою освітою:
- мають науковий ступінь, вчені звання - 1 педагог:
- аспірант на стадії здобуття доктора філософії – 1 педагог.
- мають звання заслужений (народний) – 1 педагог;
- відмінники освіти України - 2 педагоги;
- вчителі-методисти - 5 педагогів;
- старші вчителі - 9 педагогів;
- «спеціалісти вищої категорії» - 16 педагоги;
- «спеціаліст першої категорії» –4
- «спеціаліст другої категорії» – 8
нагороджені:
- Почесним Дипломом Верховної Ради - 1 педагог;
- Грамотою Верховної Ради - 2 педагоги;
- нагрудним знаком «Василь Сухомлинський» - 1 педагог;
- нагороджені Грамотами МОН України - 5 педагогів.
Заклад освіти підключено до локальної мережі Інтернет.
Забезпечено проточною холодною та гарячою водою, внутрішніми туалетами.
Маємо два комп’ютерні класи (23 комп’ютери), 6 комп’ютерів для роботи персоналу, 6 мультимедійних дошок та відповідно 6 проекторів, 9 ноутбуків, 6 принтерів, 2 мультифункціональні сенсорні дисплеї, 6 Smart-телевізорів.
До послуг учнів ліцею бібліотека, спортивні майданчики, облаштована навчальна майстерня. Створено безпечне освітнє середовище. Організовано роботу 7 гуртків.
Постійно ведеться робота по зміцненню матеріально-технічної бази ліцею.
Поряд з цим є ряд невирішених проблем, а саме:
- недостатній рівень володіння навиками роботи із дітьми з особливими освітніми потребами.
- слабкі читацькі інтереси учнів.
- недостатній рівень формування у ліцеїстів потреб і навичок самоосвітньої роботи, здатності до навчання упродовж життя.
- нерозуміння освітніх і виховних цілей частиною батьків учнів.
- недостатня відповідальність батьків за навчання та виховання дітей.
Сильні сторони закладу:
- Партнерство між усіма учасниками освітнього процесу.
- Прозорість управління закладом.
- Сприятливе освітнє середовище для навчання та праці.
- Педагогічний досвід та майстерність колективу.
- Професійне зростання педагогів.
- Використання ІКТ.
- Можливості для розвитку закладу.
- Підтримка батьків.
Слабкі сторони закладу:
- Відсутність юридичного захисту.
- Низький демографічний рівень на території обслуговування.
Планова мережа учнів Городенківського ліцею імені Антона Крушельницького на 2024 – 2025 р. р.
Клас |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
5-9 |
10 |
11 |
10-11 |
5-11 |
Кількість класів |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5 |
2 |
1 |
3 |
8 |
Кількість учнів |
12 |
17 |
24 |
15 |
20 |
88 |
34 |
23 |
57 |
145 |
Планова мережа учнів Городенківського ліцею імені Антона Крушельницького на 2025 – 2026 р. р.
Клас |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
5-9 |
10 |
11 |
10-11 |
5-11 |
Кількість класів |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
5 |
1 |
2 |
3 |
8 |
Кількість учнів |
25 |
18 |
20 |
26 |
18 |
107 |
20 |
34 |
54 |
161 |
Планова мережа учнів Городенківського ліцею імені Антона Крушельницького на 2026 – 2027 р. р.
Клас |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
5-9 |
10 |
11 |
10-11 |
5-11 |
Кількість класів |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
6 |
1 |
1 |
2 |
8 |
Кількість учнів |
36 |
25 |
20 |
22 |
26 |
129 |
25 |
26 |
51 |
180 |
Матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу
Стратегія розвитку реалізується в межах загального обсягу видатків, виділених державним, обласним, місцевим бюджетом на відповідні роки, а також передбачає залучення позабюджетних коштів інвесторів, меценатів, громадських фондів, інших юридичних і фізичних осіб, що не суперечить чинному законодавству України. Матеріально-технічна частина Стратегії щорічно коригуватиметься реальними можливостями бюджетних та позабюджетних надходжень
Шляхи реалізації
з/п |
Зміст роботи |
Часові рамки |
Відповідальні |
Вартість |
1. |
Придбати два новітні мультифункціональні дисплеї для забезпечення якості надання освітніх послуг |
2024-2025 |
засновник адміністрація меценати |
відповідно до кошторису та тендерних умов |
2. |
Замінити один комп’ютерний клас |
2025-2026 |
||
3. |
Заміна штучного покриття спортивного майданчика ліцею |
2026-2027 |
Очікувані результати реалізації Стратегії розвитку
- Випускник ліцею – особистість, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя у суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності.
- Наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі та управлінні закладом освіти.
- Розбудова особистісно-орієнтованої моделі закладу, в якій ліцей враховує здібності, потреби та інтереси кожної дитини, неупереджено та справедливо ставиться до кожного учня.
- Унормування показників кількості учнів у класі.
- Оптимізація складу педагогічного колективу ліцею нормам співвідношення кількості учнів і вчителів.
- Створення умов для формування успішної особистості педагога як джерела знань, наставника, коуча, тьютора, модератора в індивідуальній освітній траєкторії дитини.
- Наявність умов для повноцінного залучення дітей з особливими освітніми потребами до навчання шляхом впровадження інклюзивної системи освіти.
- Зростання рівня навчальних досягнень здобувачів освіти (за результатами внутрішніх та зовнішніх моніторингових досліджень).
- Підвищення рейтингу ліцею за результатами НМТ.
- Створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей обдарованих дітей, виявлення талановитої молоді шляхом залучення її до участі в олімпіадах, конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт МАН, інших конкурсах турнірах тощо.
- Відповідність освітнього простору ліцею чинному стандартові (безпечний, моральний, сповнений довіри, вільний, демократичний, патріотичний, відкритий).
- Використання інноваційних інтерактивних технологій навчання та забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії в профільній ланці ліцею.
- Академічна, економічна та фінансова автономія закладу освіти.
- Успішна сертифікація педагогічних працівників, збільшення відсотка педпрацівників, що її проходитимуть.
- Відповідність освітнього простору сучасним вимогам та викликам, розумне використання середовища, сучасний дизайн.
- Дієвість колективних органів управління та громадського самоврядування.
- Ефективна та дієва модель внутрішньої системи забезпечення якості освіти ліцею.
- Забезпечення якісного психологічного супроводу освітнього процесу, підвищення рівня психологічної культури всіх його учасників.
- У зв’язку з реформою старшої школи, яка стартує з вересня 2027 року, введенням 12- річної системи навчання, формуванням профільної освіти в старшій школі, Городенківський ліцей імені Антона Крушельницького може стати суто академічним або науковим ліцеєм, а також має можливість, за згодою засновника, впровадити початкову ланку освіти.