Телефонують та просять встановити оновлений банківський застосунок?
Типова історія, яка часто стає повчальним уроком: шахраї телефонують, представляються працівниками банку й переконують встановити «новий» мобільний додаток.
Насправді — це фішингове посилання, замасковане під повідомлення від нібито офіційного чат-бота у месенджері. Після встановлення такого «застосунку» користувач сам вводить свої дані — логін, пароль, а згодом ще й надсилає код із SMS або повідомляє його телефоном Цього достатньо, аби шахраї отримали повний доступ до інтернет-банкінгу. А разом із ним — і до ваших коштів.
Як вберегти себе? У межах кампанії #ШахрайГудбай Мінсоцполітики разом із Національний банк України, Кіберполіція та Державна служба спеціального зв'язку та захисту інформації України ділиться порадами, як розпізнати шахраїв і не потрапити в пастку.
По-перше, використовуйте лише офіційні канали зв'язку з банком. Якщо телефонують з банку — не надавайте свої дані одразу. Скажіть, що самі перетелефонуєте за номером, вказаним на платіжній картці.
Плануєте скористатися чат-ботом? Шукайте посилання на нього лише на сайті або додатку банку. А якщо завантажуєте застосунок, то перевірте, чи він офіційний: наприклад, назва розробника має збігатися з назвою банку, або зверніть увагу на кількість завантажень, рейтинг і відгуки.
Більше порад читайте на сайті https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/
Міністерство соціальної політики України